پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

آذین‌بندی نوروزی شهر در ۴۵۰ نقطه مشهد 

  • کد خبر: ۱۵۴۱۱۲
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
آذین‌بندی نوروزی شهر در ۴۵۰ نقطه مشهد 
رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس گفت: سعی ما بر این است که فضای شهری را با استفاده از هنرمندان، پررنگ و نشاط‌آور کنیم؛ در نظر داریم نماد‌های فضای شهری را به آثار هنری و فضای رنگی آغشته کنیم و مشارکت مردم را هم در داوری آثار به کمک گرفتیم.

علی مسافری در گفت وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: استقبال از بهار در مشهد مقدس، سبقه‌ای ۱۵ ساله دارد و فلسفه شکل‌گیری آن هم، فراهم آوردن بستر مناسب برای میزبانی شایسته از زواری است که ایام نوروز را برای سفر به مشهد مقدس انتخاب می‌کنند؛ همچنین فضای بانشاطی نیز برای مجاوران بارگاه منور رضوی رقم زده می‌شود.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طراحی و جانمایی و نصب المان، نقاشی دیواری، نمایش‌های خیابانی، سرود، فضاآرایی و پارچه‌‎آرایی معابر و ... ازجمله برنانه‌های استقبال از بهار است. 

وی تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های برنامه استقبال از بهار، ایجاد اتصال بدنه مردم و جامعه هنرمندان به خدمات عمومی است؛ خوشبختانه در جشنواره استقبال از بهار ۱۴۰۲، مشارکت خوب هنرمندان را داشته‌ایم و اتفاقات ویژه‌ای برای نخستین بار اجرایی و پیش‌بینی شده است.

مسافری با بیان اینکه مشهد مقدس یکی از شهر‌های پیشتاز کشور در حوزه تئاتر است، گفت: برهمین اساس، یکی از بخش‌های ویژه استقبال از بهار ۱۴۰۲، نمایش‌های خیابانی است؛ آثار ارائه شده در این حوزه توسط داوران و اساتید پیشکسوت، ارزیابی شد و ۱۵ گروه انتخاب شدند که از این تعداد، ۵ گروه از استان‌های دیگر کشور هستند که در ایام نوروز، به اجرای نمایش‌های خیابانی می‌پردازند.
وی در ادامه از تاثیر جدی رویداد استقبال از بهار بر اقتصاد حوزه هنر و هنرمندان سخن گفت و افزود: در رویداد استقبال از بهار ۱۴۰۲، مشارکت ۵۲۶ هنرمند را داشتیم که بیش از ۲ هزار اثر و ایده را در بخش‌های مختلف ارائه کردند.

رئیس اداره هنری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه استقبال از بهار، فرآیندی ۸ ماهه است که از تیرماه شروع می‌شود تا در اسفندماه، شهری پویا داشته باشیم، اظهارکرد: فرآیند انتخاب محورها، طرحی گرافیکی، انتشار فراخوان، فرآیند داوری و تحلیل آثار از تیرماه شروع شده؛ در کنار گل‌آرایی، المان‌های گل داریم که با طراحی هنرمندان پیش‌بینی شده است.

مسافری گفت: در این حوزه ۶۰۰ اثر داوری شده و با توجه به تقارن اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان و نوروز، رویداد‌های ویژه‌ای درنظر گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه در بخش المان‌های آذین‌بندی به سمت ساخت المان‌های کوچکتر رفتیم و از سوی دیگر، تعداد آثار را افزایش دادیم تا عدالت توزیعی بیشتری داشته باشیم، افزود: جداره‌های اتوبوس، پل‌ها، نقاط پرتردد شهری و ... همگی در نوروز مدنظر و مورد توجه بوده تا حال و هوای عید در سراسر شهر ملموس باشد.

رئیس اداره هنری شهرداری مشهد مقدس اظهارکرد: ۴۵۰ نقطه در بخش آذین‌های شهری پیش‌بینی شده و طراحی‌ها به نحوی است که مردم در کنار این المان‌ها حضور پیدا کنند و با آن‌ها تعامل برقرار کنند.
مسافری از پیش‌بینی پهنه‌های مختلف در سطح شهر خبرداد و گفت: یکی از این پهنه‌ها، ویژه کودکان است که با موضوع ایران و توجه به جانوران و گونه‌های گیاهی درحال انقراض و آگاهی‌بخشی در این خصوص با روش‌های جذاب درنظر گرفته شده؛ این مکان‌رویداد در میدان جانباز جانمایی شده و دربرگیرنده ۲۲ المان است.

وی با بیان اینکه از مکان‌رویداد ویژه دیگری نیز مختص نوجوانان در رودپارک پیش‌بینی شده، افزود: در این مجموعه، آثار نجوم و صور و فلکی و المان‌های علمی داریم که کاربردی بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.
مسافری با اشاره به تقارن ایام سال نو با ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور مردم در ساعات بعد افطار، در سطح شهر پررنگ‌تر می‌شود، جشنواره نور بی‌نظیری را در محدوده ۳ هکتاری در بوستان کوهسنگی درنظر گرفته‌ایم؛ جشنواره نوری شامل المان‌های نور، همراه با رویداد‌های فرهنگی از جمله پخش داستان‌هایی در حوزه نمایش و تئاتر با جلوه‌های ویژه و خلاقانه است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->